sábado, 26 de mayo de 2007

Les Agulles de Montserrat


En Sergi i jo hem anat a fer un volt a la muntanya aquest matí. 3 horetes d'excursió ens han deixat a la retina imatges d'agulles contra el cel.

Situat a la zona més occidental del massís de Montserrat, el Coll de Can Maçana ha sigut el nostre principi i final d'una bonica i variada ruta circular. La ruta és plena de petites pujades i baixades, encara que el desnivell és molt baix i es planeja sovint. Excursió molt entretinguda i ideal per fer amb nens o amb gent poc avessada a la muntanya que mostra un paisatge aeri enmig de bosc clar.

A l’àrea de lleure del Coll de Can Maçana comença la pujada cap al coll de Guirló. Seguim les marques grogues i blanques de PR. Travessem fins arribar a la pujada del Pas de la Portella, lloc molt curiós on podem utilitzar una mica les mans per progressar.


Ara ens dirigim cap al Refugi Vicenç Barbé, lloc de reunió dels escaladors. Es continua amb contínues pujades i baixades fins a la Font de l’Esllavissada i al Coll de Porc o de Port. Canvi de vessant on deixem el PR que havíem seguit fins ara. Font. El camí per on baixem va a parar al GR (marques vermelles i blanques) que ve del Monestir de Montserrat. El resseguim fins passar a prop de la Roca Foradada. Més endavant el camí ens porta sota La Cadireta d’Agulles fins arribar al Coll de Guirló on desfem la pujada del principi per tornar al Coll de Can Maçana en 10 minuts.


Voleu saber on es va fer la foto del principi? La resposta la trobareu fent l’excursió. Una proposta: apunteu-vos a fer-la i sortim en recerca de la foto, val la pena. Com apuntar-vos? Fàcil, feu un comentari al respecte. Jo faig de guia! Quin perill...

5 comentarios:

Pau dijo...

Jo m'apunt però si enlloc de tres hores es fa en cinc, és a dir, amb dues hores de descans entre mig :-PP

Albert dijo...

Per un es comença...Qui més?

Anónimo dijo...

jeje, ja l'has cagat nanu. jo també m'apunto. això si, per res pot ser el dia després d'anar a razz, vale? que estic de rodriguez però no vull fer una excursió amb alcohol per le venes.

salut!!

sergi d'alfarràs

Anónimo dijo...

Albert, si se'm permet, JO TAMBÉ M'APUNTO, però per desgràcia em veuré obligat a dir que no fins després de Sant Joan, i no pas per la revetlla...
Per sort aquesta muntanya llegendària encara hi serà, i no discrimina per condició de ser funcionari o no...:-P

Una abraçada Torrellenca!!

Neskaya dijo...

Jo també vuiiiiiiiii!!!!!!!!!

Però em sembla que fins al juliol... res de res.

I si no... una altra ruta!!! (de les aptes per nens o gent poc avessada!!! i com diu el pau!! amb dues hores de descans en mig!!

^_^